Mediálny projekt

V súťaži o najlepšie príklady dobrej praxe v oblasti mediálnej výchovy na základných a stredných školách, ktorú vyhlásilo Medzinárodné centrum mediálnej gramotnosti (IMEC), získal prvú cenu projekt „Zo života školy”, ktorý realizovali žiaci ZŠ v Kurime pod vedením Mgr. Martiny Urdovej.
(http://www.medialnavychova.sk/vysledky-priklady-dobrej-praxe-vyucby-medialnej-vychovy-na-skolach/)
diplom_medialna_vychova-1024x750

 

 

 

Cena bola odovzdaná 14. 4. 2015 na Smolenickom zámku počas Medzinárodnej konferencie Megatrendy a médiá, ktorú organizuje Fakulta masmediálnej komunikácie UCM.
Víťazný projekt bol realizovaný v dvoch triedach 7. ročníka v školskom roku  2011/2012 prostredníctvom  tematického celku týkajúceho sa médií v literárnej zložke vyučovacieho predmetu slovenský jazyk a literatúra.
Žiaci 7. A triedy (momentálne prváci na stredných školách) vytvorili vlastné televízne štúdio a v rámci neho televízne spravodajstvo a žiaci  bývalej 7. B triedy rozhlasové štúdio a rozhlasovú reláciu. Týmto spôsobom si žiaci mohli vyskúšať prácu moderátora či redaktora naživo. Projekt končil vysielaním televízneho spravodajstva Baxi TV  a rozhlasového vysielania Rádia Taraš.
Projekt bol obohatením pre všetkých zúčastnených – žiakov aj učiteľa. Zahŕňal v sebe výzvu, zábavu, spoluprácu, sebarealizáciou i kreativitu. Popri mediálnych schopnostiach a znalostiach rozvíjal taktiež sociálnu schopnosť diskusie, kritiky, riešenia konfliktov, rešpektu k názorom druhých. Jedným z aspektov projektového vyučovania bola  aj dimenzia trpezlivosti a zacielenosti a taktiež práca pod časovým tlakom. Žiaci sa nenásilnou formou zoznámili s tvorbou spravodajských útvarov a taktiež čiastočne prenikli do problematiky médií. Práca na projekte umožnila žiakom neformálne ukázať dostupné cesty k dosahovaniu prirodzenej aktivity vo vyučovaní. Uistila ich v tom, že skupina vie viac ako jednotlivec a pri ochote zdieľať poznatky, je spolupráca na projekte užitočná pre každého jednotlivca skupiny.